تعمیر گیربکس اتوماتیک مزدا 3
تعمیر گیربکس اتوماتیک مزدا 3
شرکت خودروسازی مزدا که وظیفه تولید ابزار آلات نظامیداشت از سال ۱۹۳۱ به تولید خودرو نیز روی آورد. بطوری که اتومبیلهای سواری و وانتهای مزدا از دهه هفتاد میلادی وارد ایران شدند. امروزه نیز شرکت مزدا با خودروهایی نظیر مزدا ۳، مزدا ۳ تیپ ۳، مزدا ۳هاچ بک تیپ ۳، مزدا ۲ و … در ایران حضور دارد.
عرفی نسل دوم مزدا ۳:
این نسل از مزدا در سال ۲۰۰۹ معرفی شد که از لحاظ ظاهری نسبت به سری قبل دارای ارتفاع بلندتر، پهن تر و از نظر فضای داخلی برای سرنشینان جادارتر میباشد. علاوه بر گیربکس ۵ دنده گیربکس تیپ ترونیکچیزی که بیش از همه نمود پیدا میکند استفاده از تکنولوژیهای جدید مصرف سوخت در بروزترین موتورهای چهارسیلندر است که در بزرگراه ۵.۹ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت دارد.
این نسل از مزدا ۳ جدید در دو مدل سدان وهاچ بک در بازار ایران حضور دارد که از نقاط مثبت بزرگ آن میتوان به سواری راحت نسبت به رقبای خود نظیر تویوتا کرولا و کیا سراتو اشاره کرد.
تعمیرات سیستم تعلیقو تعمیر جلوبندیمزدا ۳ جدید:
عیب یابی و تعمیرات سیستم تعلیق و جلوبندی مزدا ۳ امر مهم و بسیار تخصصی میباشد و این مورد را نیز میتوانید با خیال راحت به ما که تعمیرگاه مزدا ۳ هستیم بسپارید.
تعمیرات کامل موتور مزدا ۳ شما را از ۰ تا ۱۰۰ با بهترین قیمت ممکن و بسیار ارزان تر از سایر مراکز انجام میدهیم.
با توجه به حساسیت زیاد سیستم انتقال قدرت اتوماتیک و گیربکس مزدا ۳ به شما توصیه میکنیم برای عیب یابی و تعمیرات گیربکساتوماتیک خودروهای مزدا ۳ و مزدا ۳۲۳ به ما که تعمیرگاه تخصصی مزدا ۳ در amotorsهستیم اعتماد کنید.
تنظیم موتور مزدا ۳ برای کاهش مصرف سوخت:
ما با بهره گیری از دستگاههای تخصصی و تجهیزات مرتبط، به عیب یابی و تنظیم موتور خودروی مزدا ۳ شما میپردازیم.
آیا روغن گیربکس هم مثل روغن موتور نیاز به تعویض دارد ؟
بلی. روغن گیربکس اتوماتیک نیز همانند روغن موتور و سایر روغنهای مورد استفاده در خودرو برای کیلومتر خاصی تولید و مورد استفاده قرار میگیرد، لذا نیازمند تعویض کامل میباشد.
سرویسهای دورهای تعمیر گیربکس اتوماتیک در چه زمانی انجام میپذیرد ؟
سرویسهای دورهای بنا به توصیه کمپانی سازنده وابسته به کارکرد کیلومتر یا زمان باید صورت گیرد. تعویض روغن، فیلتر و سرویسهای دورهای گیربکس به موقع، رانندگی اصولی و آگاهی نسبی از عملکرد گیربکس، نقش مهمیدر افزایش طول عمر قطعات گیربکسدارد. لازم به توضیح است زمان توصیه شده برای تعویض روغن و سرویسهای دوره ای گیربکس اتوماتیکبین 40000 کیلومتر تا 45000 کیلومتر میباشد. لازم به ذکر است یکی از عوامل تعیین زمان تعویض روغن و سرویسهای دورهای ، شرایط رانندگی میباشد. برای مثال رانندگی در ترافیک باعث افزایش دمای روغن و کاهش عمر آن میشود. لذا توصیه ما به هموطنان تهرانی تعویض روغن گیربکس بین 30000کیلومتر تا 40000کیلومتر میباشد.
علت تقه زدن گیربکس چیست ؟
علت اصلی میتواند ناشی از ایراد برقی باشد. همچنین میزان نبودن فشار روغن گیربکس که ناشی از ایراد در ساعت میباشد. همچنین در بعضی موارد میتواند اشکال و یا پارگی در دسته موتورهای گیربکس باشد.
چرا گیربکس زوزه میکشد ؟
صدای زوزه معمولا از صدای فشار روغن و یا خرابی دندهها، مجموعه دنده سیارهای و دندههای دیفرانسیل میباشد.
علت گاز هرز خوردن گیربکس چیست ؟
گاز هرز خوردن گیربکس به علت کمبود روغن، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچو فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچها میباشد.
خلاص شدن گیربکس به چه معناست ؟
در خلاص شدن گیربکس موارد زیر دخیل هستند. بریدن دنده اویل پمپ – خراب شدن توربین – هرز شدن پلوس – خالی بودن گیربکس از روغن و یا معیوب شدن چرخ دندههای داخل گیربکس
حالت اضطراری گیربکس در دنده 3 به چه معنایی میباشد ؟
خودرو در یک دنده خاص مثل دنده 3 ( البته در بعضی خودروها تعداد دندههای خودرو بیشتر است نظیر هفت دنده و هشت دنده این عدد متفاوت است) یا حالت اضطراری قرار میگیرد تا خودرو به اولین تعمیرگاه گیربکسمراجعه کند.